Wijs, ambachtelijk ijs

Winkelinrichting: van grauw naar wauw

Jeroen Pohlmann opende dit jaar zijn derde vestiging van Wijs, ambachtelijk ijs en Van Bon Chocolaterie. Een winkel met zo’n 144m2 aan lekkers, mede ingericht én vormgegeven door Primetime. Professioneel, planmatig en duurzaam heeft Primetime het bestaande concept gemoderniseerd. Tot grote tevredenheid van Jeroen. “De kwaliteit van het werk dat ze leveren is 100%. En het resultaat mag er zeker wezen.”

Jeroens achtergrond ligt in bedrijfskunde, maar zijn hart ligt bij ondernemen. Zo’n acht jaar geleden hakte hij de knoop door. Hij nam ontslag bij de Radboud Universiteit en opende zijn eigen ijssalon. “Het leuke van ijs is dat je met basisgrondstoffen iets moois, lekkers en creatiefs kan neerzetten”, vertelt Jeroen vanaf de parkeerplaats bij de plaatselijke boer waar hij zijn melk voor het ijs haalt.

Oude bekende

Bij de Nijmeegse universiteit werkte Jeroen veel samen met Thomas Vormgeving. Met hen heeft hij zijn eerste twee winkels ingericht. Op het moment dat Thomas Vormgeving en Primetime fuseerden, kwam Jeroen in contact met Primetime voor de inrichting van zijn derde winkel.

“Het concept stond maar is door Primetime gemoderniseerd.” Dat zit ‘m voornamelijk in de details. “Bijvoorbeeld een dikker bovenblad op de balie, lampjes in de kast en nieuw kleurgebruik. Trends waar ik geen weet van had.” Primetime bewees direct haar toegevoegde waarde. Ook in het materiaal werden vernieuwende keuzes gemaakt: “er zijn duurzame materialen met een langere levensduur gebruikt.” Het resultaat? “De winkel ziet er fris en strak uit. We kunnen met dit ontwerp zeker tien jaar vooruit!”

Professioneel én zakelijk

De samenwerking omschrijft Jeroen als professioneel en zakelijk. “Ze pakken de boel professioneel aan. Bij de eerste bespreking werd er flink doorgevraagd, waardoor Primetime een goed beeld kreeg van hoe ik het voor mij zag.” Vervolgens werd er een gedetailleerd plan én tekening door Primetime aan Jeroen voorgelegd. “Primetime gaat planmatig en gestructureerd te werk. De tekening klopte tot in de kleinste details. Ik kreeg direct een goed beeld van hoe de winkel eruit kon komen te zien.” Deze aanpak heeft geleid tot een beter eindproduct, daar is Jeroen van overtuigd.

Vinger in de pap

“Het is prettig om een leverancier aan te haken die alles in huis heeft. Die een project kan aanvliegen van een casco ruimte, naar ontwerp tot meubilair maken en plaatsen.” Maar zoals elke ondernemer, wilde Jeroen wel een dikke vinger in de pap hebben. “Primetime heeft mij bij elk ontwerp betrokken zodat ik er echt mijn eigen stempel op kon drukken.” Het pronkstuk van de winkel? “De winkelbalie voorzien van een prachtige wand, kasten, schuifdeuren en natuurlijk de vitrine!”

Kwaliteit en resultaat: 100%

Wordt er nog een winkel geopend, belt Jeroen vast en zeker Primetime. “Je weet precies waar je aan toe bent. De kwaliteit van het werk dat ze leveren is 100%. En het resultaat mag er zeker wezen.” Wat als het niet 100% was geweest? “Dan hadden ze het op een andere manier opgelost. Ik ben zeer tevreden over Primetime.”